Årsmøte 2021: Gemyttelig på nett

27 medlemmer deltok på årsmøtet i seilforeningen tirsdag 16. april. Årsmøtet ble holdt som nettmøte på Zoom. Ut over de vanlige årsmøtesakene med valg regnskap og budsjett, behandlet møtet også å innføre hustandsmedlemskap. Styret vedtok også mindre revisjoner av lovene og bryggereglementet. Bryggereglementet førte til en diskusjon om håndheving av reglementet ved tildeling av båtplasser. Dette vil bli fulgt opp.

Endre Steinbru ble gjenvalgt som leder. Anstein Næverdal fikk utvidet sitt mandat som nestleder til også å omfatte regattasjefrollen. Helge Rongevær gikk ut av styret og inn som varamedlem. Han ble erstattet av Petter Faye Lund som sekretær. Stian Tønnesen og Bjørn Erik Simensen gikk ut av styret. Som ny ansvarlig for Barn og Ungdom ble valgt Magnus Tvete. Medieansvarlig Anders Dalsegg Strand har bedt seg fritatt fra styrevervet. Dette vervet ble etter forslag fra styret ikke videreført. Det nye styret er dermed redusert fra 10 til 8 medlemmer.

Roar Larsen ble utnevnt til æresmedlem i seilforeningen. Det ble lagt vekt på et livslangt engasjement for seilsporten gjennom en aktiv seilerkarriere og hans interesse og arbeid for foreningen og modellbåtseiling. Årets seiler ble Christoffer Sørlie. Are Eklund fikk stifternes pokal. Lederen takket de avgåtte styremedlemmene for innsatsen før møtet ble avsluttet.