Utomhusplan for Andersenslippen

Som kjent er Andersenslippen Fredrikstad Kommunes eiendom og inngrep og endringer er underlagt strenge restriksjoner. Tiltak som gjennomføres må derfor gjennomgås nøye av eierne, park og idrett i kommunen samt byantikvaren. Vi er blitt rådet til å utarbeide en utomhusplan for Slippen slik at vi vi som leietakere og kommunen har en felles referanse og arbeidsmål som tilfredstiller alle interessetakere i denne saken. Planen er utarbeidet av Landskapsarkitekt John Berg fra Moss i 2023 og er lagt fram for kommunens representanter i år. Styrets intensjon er å gå gjennom planen på et medlemsmøte på forsommeren. Det er viktig å merke seg at tiltakene i planen er søknadspliktige og det er ikke søkt om noen av de foreslåtte tiltakene ennå. Styret anbefaler at vi i første omgang går videre med utvidelse av jolleoppstillingsplassen fast dekke på jolleoppstillingsplassen sør for klubbhuset, samt å sette opp leskur for optimistjoller.

Planen ligger vedlagt her: FSF Andersenslippen BLD Beskrivelse