Turperler i nærområdet

Seilut- tilbud til turseilerne

I likhet med flere andre seilforeninger så har vi i Fredrikstad Seilforening laget ett konsept for å skape større engasjement og glede i turseilingen.

Konseptet går ut på å besøke så mange forhåndsdefinerte havner som mulig gjennom en sesong. Den båten og skipperen som har besøkt flest forskjellige havner er vinneren.

Premiering

Den seilbåten som har besøkt flest forskjellige havner i løpet av sesongen premieres ved passende anledning eller på neste Årsmøte. Dersom flere båter har samme antall forskjellige havner vil den båten med flest totale havnebesøk bli kåret som vinner. Er det fortsatt likt, vil det bli kåret flere vinnere.

For alle deltagende:

10 forskjellige havnebesøk – 1 unikt ankerdramglass med inngravering av foreningens logo.

20 forskjellige havnebesøk – 2 unike ankerdramglass med inngravering av foreningens logo.

Regler for deltagelse

• For å være med i konkurransen må deltagere være medlem i Fredrikstad Seilforening.
  • Det er antallet registeringer pr båt som er gjeldende uavhengig av skipper.
  • Sesongen defineres fra 1. april til 31. oktober.
  • Registering av skjema stenger 10. november.
  • Et havnebesøk som varer et døgn eller mer registreres som et besøk.
  • Et godkjent besøk krever at båten enten er fortøyd ved kai eller på svai i uthavn. Hjemmehavn telles ikke med.
  • Det er ingen krav til dokumentasjon til at man har vært i en havn, men vi appellerer til ære og samvittighet og at besøkene rapporteres fortløpende og innen 10 dager etter hvert besøk.
  • Innrapportering skjer ved å registrere besøket på denne linken (båtnavn, skipper, havn og dato) eller skann QR-kode (ta bilde med smarttelefon).

Havner

Vi har inngått en avtale med Magne Klann som har gitt oss tillatelse til å bruke havnene som er beskrevet i «Havneboka Oslofjorden». De havnene som gjelder for Havnejakten er havnene i kapitlene 6, 7, 8, 9 og 10 (fra Sletterøyene i nord til Ramsø i sør).

En god detaljbeskrivelse av hver havn finner du i Havneboka Oslofjorden som kan kjøpes her: https://www.blueoceanmedia.no

Viktig informasjon

Det presiseres at Fredrikstad Seilforeningen ikke har ansvar for at det er nok dybde og plass for seilbåtanløp i havnene eller at forholdene er gode over alt. Det er opp til skipperen og vurdere om aktuell havn er agnet for anløp. Vi har ikke gjort avtaler med noen av havnene og det er forventet at vi oppfører oss som vanlig besøkende.

Last ned kart og dokument her Seil Ut Fredrikstad Seilforening