Fredrikstad-seilere i tre eventer i helga

I den siste store seilhelga var Fredrikstad Seilere i aksjon i tre eventer. Optimistene og Wasp seilte Norgescup i Sandefjord, 11 lag stilte i MK Båt-cup i Sarpsborg, Vida   r Moe stilte i Shorthanded NM på Nesodden

Axel Eklund flyr forbi merket (footo: Thomas Nilsson)

Optimister med fin avslutning på sesongen (Foto: Thomas Nilsson)

I helgen gikk del 2 av Jotun Sandefjord Race Week av stabelen. Jolleseilere fra Fredrikstad var godt representert i alle klasser fordelt på 2 båt typer. I Optimist U10 var Mia Tvete med, og det ryktes at hun var av de raskeste Hanna Tvete, Ulrik og August Strøm var i U12 og Victor Strøm i U15. I tillegg hadde vi Axel Eklund i den raskeste og høyt flyvende klassen Wasp. De har hatt 2 fantastiske dager med seiling i fine forhold selv om noen syntes det kunne være litt mer vind. Det er gøy og fint å se at jolle aktiviteten bare øker i klubben og at flere er ute og konkurrerer. Så vi har mye å glede oss til i fremtiden. Alle seilerne leverte gode resultater de kan ta med seg inn i høst månedene og kanskje gjøre seg noen tanker om hva man må legge litt mer vekt på i treningen i fremtiden. (Torleif Sørlie)
Resultatene finner du her:

Største og minste båt. Foto: Micael Khei

Fredrikstad Seilforening gjorde det knallbra i MK Baat Cup 2020. 11 av de 38 båtene som stilte til start var Fredrikstad Seilforening-båter. Halvparten av de 14 båtene i racing-klassene var Fredrikstad Båter. Det ble en fin avslutning på en mager sesong for storbåteseilerne i foreningen.
Shorthanded racing:
1. plass Rainbow Chaser med Stian Aakre og Germund Kristiansen
2.plass Witchie med Petter Faye-Lund og Per Helgesen
Familie tur:
1.Plass John Hatch m kone og sønn
Fullstendig resultatliste her:

Dessverre brøt våre seilere NM, resultatlista ligger her: