Rustad Sails Twostar: Varierende forhold i krevende regatta

Et svært vellykket arrangement med mye venting og mange værtyper. Mye venting på vind stilte krav til steyerevnen. Forsynet ville at alle skulle ha mulighet til å delta på middagen slik at de minste båtene fikk vind helt på tampen. Fem Fredrikstad båter deltok  i det 46 båter store feltet. Regattasjef Sandra Åsle Hatch fikk mye godord for banevalg og god gjennomføring av arrangementet.

Vinnere i den minste klassen: Øyvind og Morten  Knutsen  fra Moss seilforening i First 34.7 Lethe. De seilte raskest rundt banen av alle på korrigert tid og hadde femte raskeste seiltid gjennom vannet.

Anette Melsom Myhre og Morten Christensen i X-41 Saillogic Racing fra Oslofjorden seilklubb vant den største klassen.

Starten gikk  fredag morgen, og de første båtene kom i mål et drøyt døgn senere.

Spinakkerstart i den minste klassen. Vidar Moe og Tormod Lie var godt oppe fra start. Det holdt til en tredje plass i den minste klassen.

Da de største båtene startet hadde vinden snudd, og de kom godt avgårde i nordlig bris.

Dette var hva konkurrentene fikk se av Jokerman med Per Ottar Skaaret.

Anette Melsom Myhre og Morten Christensen hadde øyekontakt med Jokerman nesten hele veien rundt.

Beste Fredrikstad-båt: Joppe med Vidar Moe og Tormod Lie  på 3. plass i den minste klassen.

Fri Flyt med Anders Dalsegg Strand og Pål Johansen gikk over mål til en 10 plass i den minste klassen

Morten Fernløff og Kjell Nilsen i Lisa seilte inn til 15. plass i den minste klassen.

Havsule med Jan Olav Gruntvig og Vidar Halvorsen på vei mot mål. 20. plass i klasse,

Bagheera med Eivid og Henning Carlsen seilte inn til 7. plass i den største klassen.

Resultatene finner du her