Raymarine TwoStar: Flott seilas i tøffe forhold

Den tradisjonsrike 2Star-seilasen ble igjen en flott opplevelse, men også en prøve på utholdenhet og styrke både for mannskap og båtmateriell. Det denne gang seilt uten pit-stop med start fra Garnholmene sydover langs svenskekysten til Brofjorden, nordover igjen til Koster og rundt Færder deretter til mål.

Vindforholdene var svært lette på morgenkvisten ved start torsdag, men etterhvert kom den meldte sønnavinden. Utover natten ble det friske forhold, og på dagen fredag økte det ytterligere på, med vind på 14 m/s ved Færder.

Av 39 startende båter måtte mange se seg nødt til å bryte, mye pga den sterke sønnavinden, med sterk strøm og store bølger.  21 båter fullførte den tøffe regattaen.

Vinnerne ble:
Liten Klasse   19 startende båter
Båtnummer       Navn                     Skipper/Mannskap                                        Klubb

NOR-10203        Jakobine             Yngve Lønmo/Daniel Ingebretsen       Hurum Seilforening
(14 fullførende båter)
Stor Klasse   17 startende båter
NOR-15670        Mika                      Harald Walder/Christine Walder          Bærum Seilforening
(6 fullførende båter)
Are Wiig-klassen   3 startende båter

NOR-12471        FLORA                  Johan Andersen/Fredrik Andersen     Soon Seilforening
(kun én fullførende)

Takk til arrangementskomiteen med John Hatch i spissen for godt gjennomført arrangement.

Resultater: https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=3230&resultat=1

Se flere bilder her: https://www.facebook.com/pg/fredrikstadseilforening/photos/?tab=album&album_id=2222104324568724

Takk til vår hovedsponsor: