Sterke prestasjoner av FS-seilere i Hankø Race Week 2019

Den årlige mønstringen av kjølbåter ble avsluttet lørdag 29/6, med rekordmange båter, klasser og bred internasjonal deltakelse. Arrangementet er i regi av KNS med FS som en viktig bidragsyter med ansvar for én av de to banene. Her var det våre nestorer Lars Erik Larsen og Knut Bøymo som med sitt mannskap styrte det hele vel i havn. Mange FS-seilere var i aksjon og presterte godt i den skarpe konkurransen.

J70:
I år telte HRW også som Åpent Nordisk Mesterskap for J70. Her ble NOR 976 Agera III fra Fredrikstad Seilforening nordiske mestre for 2019! Laget består av Lasse Berthelsen, Eivind Rubinstein, Fredrik Eriksen og Fredrik Hedlund (rormann), og de vant det hele suverent og med 9 poengs margin til nestemann. I klassen var det 34 båter fra Norge, Sverige, Danmark og Finland. NOR 976 Agera III er et nykomponert J70-lag med svensk innslag, hvor alle seiler for Fredrikstad Seilforening. Gratulerer med topp prestasjon!

Drake:
Steinar Basberg (med Caja Basberg og Fabian Stenberg) i NOR 281 Ice Cube nr to i et sterkt internasjonalt Drake-felt med 11 båter, bare slått av en dansk båt. 👍

IOD:
Her tok NOR 30 Ivory med Skipper Tormod Lie med mannskapet Vidar Moe, Per Arne
Skjeggestad og Geir Begby hjem seieren i et tøft felt med lag fra Norge og Sverige. 👍

FS var i tillegg representert i de fleste andre klasser, fra 8mR via 5.5mR til Melges med flere gode resultater.

For resultater se her:

Heia Fredrikstad Seilforening!