Norgesmesterskap Optimist 2019

9.-11. august 2019 fylles Hankø, Vikane og Andersen slippen med unge Optimist-seilere fra hele Norge.

Fredrikstad Seilforening har fått tildelt arrangeringen av Norgesmesterskapet i Optimist. Den tradisjonsrike klubben med hovedsete på seilsport senteret i Vikane/Hankø er i disse dager i full gang med planlegging. Arenaen som i 2017 hadde blant annet Kong Harald som deltager i 8mtr VM, vil i august 2019 fylles med unge ambisiøse seilere fra hele Norge.

– Vi jobber i disse dager med utforming av hovedelementene i arrangementet, samt hvordan vi kan få flest mulig seilfamilier til å ta en uke av ferien sin ved vakre Hankø og vårt fine seilmekka. Det er mye som skal på plass, sier Bjørn Erik Simensen som er primus motor og leder for Jollegruppa i Fredrikstad Seilforening. Sponsorer, frivillige, parkering, innlosjering og samarbeidsavtaler må på plass i disse dager slik at NM blir en best mulig opplevelse for seilere samt deres familier neste år.
Seilforeningen er avhengig av næringslivet i Fredrikstad, samt hjelp også fra naboer og medlemmer i seilforeningen for å dra dette i land. Dette er et stort arrangement som vil bidra stort i augustdagene for hele nærområdet for Hankø samt også for Fredrikstad.