Suksess med havner syd for Göteborg

Tur og Hav hadde ønske om å få noen medlemmer til å beskrive sine havner syd for Gøteborg i en sosial sammenheng – og det hele ble en hyggelig aften med mange gode innspill for årets båtsesong – og en veldig god oppslutning blant medlemmene.

Samlingen fant sted på Andersenslippen den 8. mars.

Det ble servert ost og kjeks – og de aktuelle havnene ble presentert i tur og orden.

De som tok utfordringen var:
Aud og John Grini
Kari og Arild Amtrup
Anne og Sven Jacobsen

Sven Jacobsen forteller:
Presentasjonen ble laget som en enkel PP hvor vi skulle tak for oss sjøkartet og se litt på avstander og så gå ned til hver enkelt havn, med havnebeskrivelser og bilder av områdene. Det ble 47 havner fra Gøteborg og til Skanør på Svenskesiden og fra Gilleleje til Vejrø på Danske østkyst.

Tur og Hav hadde håpet på ca 20 frammøtte, men da det meldte seg på 55 stykk ble det relativt hektisk når det gjaldt forberedelsene. Det var veldig hyggelig med en så flott respons hvor begge kjønn var godt presentert.

De enkelte havnene ble presentert i kronologisk rekkefølge av de ansvarlige for havnen og vi fikk fin og sosial stemning med litt historier og opplevelser underveis.
Det var veldig mange positive tilbakemeldinger etter møtet, og forespørsler om tilsvarende gjennomgang for Lille og Storebelt ble etterspurt. Vi vurderer å ta med dette på programmet for neste vår.

Hvis det er noen som ønsker presentasjonen så kan denne fås ved individuelle henvendelser til svenjaco@online.no