Seapilot TwoStar finner tilbake til gamle takter!

Ny giv for SeaPilot TwoStar!

TS2010

Påmelding:

2StarNorPosvitNew2016

Fredrikstad seilforening har arrangert doublehanded-regattaen «TwoStar» tolv ganger siden starten i 2004.

De første årene seilte vi Hankø-Arendal-Marstrand-Hankø, med relativt korte pitstop i hhv Arendal og Marstrand. Senere ble Marstrand kuttet ut, og etter hvert ble det til en relativt kystnær affære der det lange strekket over åpent hav gradvis forsvant.

Vi har notert oss at mange seilere tenker tilbake på de første årene med nostalgisk lengsel. Kniving båt mot båt, teste grensene for nære relasjoner og egne begrensninger, og oppleve fellesskapet blant likesinnede seilere. Vi har for 2016 derfor strukket oss til maks av hva regelverket tillater, og kan tilby en frisk og tøff regatta med like mye åpent farvann som i starten, og alt dette uten å stille krav til sikkerhetskurs eller redningsflåte. Vi forutsetter likevel at deltakerne kan dokumentere erfaring i kappseilas på åpent hav.

Blant årets nyheter finner vi også klassen «Strykejernet», som samler de moderne «Open»-båtene slik at de kan konkurrere på mer like vilkår. Men også trauste og nøkterne seilere med tøff innstilling får satt seg på prøve i den helt nye «Are Wiig-klassen». Her kan en konkurrere mot andre eldre båter med enkel seilføring med rulleseil eller stagkroker. Den virkelige utfordringen ligger i å seile ca 180 nautiske mil uten stopp i relativt langsomme båter. Det blir den lengste enkeltetappen i TwoStar noensinne!

For ordens skyld: det blir selvsagt vanlig racingklasse samt flerskrogsklasse.

Påmelding her: http://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2198

Og: Alle som melder seg til regattaen innen 15. april 2016 er med i trekning av gaver fra sponsoren Seapilot AB:
1. premie: 1 stk AIS Klass B AIS CTRX Graphene + innebygd VHF-splitter og Wi-Fi.
2. premie: 1 stk Klass B AIS CTRX Graphene Standard
3. Premie: 1 stk Ocean Signal PLM Rescue
Samt at alle som melder seg på, får Seapilot-Appen (for Android eller iOS) med norske sjøkart for 3 år og 1 års Premium abonnement til en verdi av NOK 788!

Link til nedlasting av Notice of Race

Tilbud fra vår hovedsponsor (bestill nå, og unngå fraktkostnader!):

UNIKT AIS ERBJUDANDE 2016 NOR

Les mer på Seilmagasinet:

Regattaens hovedsponsor er:

Øvrige sponsorer:

Skjæløy_Slipp_PMS300C_liggende ( ny oppd pr feb 14)

Påmelding og øvrig info:

2StarNorPosvitNew2016