Union Race: Stenbockens Mindeløb 3. september

Påmelding

Fredrikstad Seilforening inviterer til regatta for Tur&Havseilere ved Hankø lørdag 3. september.

Regattaen er underlagt sikkerhetskategori 6, NSFs kappseilingsregler for 2013-2016, NOR RATING reglene, NSFs lisensregler, Kunngjøringen og Seilingsbestemmelsene. Regattaen inngår i Union Race -serien.

Skippermøte/ rormannsmøte på Andersenslippen kl. 10:00 på regattadagen.

Start ved Kari lørdag 3. april, varselsignal gis kl. 11:50. Mållinje ved Kari. Startlinjen og mållinjen kan bli flyttet avhengig av vindforhold.

Det seiles rundt faste merker i området vest for Hankø. Det seiles i NOR RATING tid på tid. Vi inviterer til Klasser for NorRating, shorthanded  og turklasse.  Endelig klasseinndeling vil fremgå av startlisten. Banene vil bli lagt slik at de minste båtene får en seiltid på ca 4 timer.

Startkontingent kr. 500.- Påmelding skjer via Seilmagasinets Sailracesystem

Deltakelse skjer under forutsetning av at rormann er innforstått med sikkerhetsbestemmelsene, at arrangøren fraskriver seg ethvert ansvar for uhell og skader, samt at båten har ansvarsforsikring.

Premieutdeling skjer på Fredrikstad seilforeningens klubbhus, Andersenslippen kl. 18:00.

Grillene på Andersenslippen  blir fyrt opp på kvelden etter regattaen.

sponsors_unionrace_2016